Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec Senička má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

100,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,50 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

15,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře

  • nejsou vloženy žádné dokumenty

Výroční zpráva o poskytování informací

  • nejsou vloženy žádné dokumenty

 

Územní plán sídelního útvaru Senička

Poskytování individuálních dotací z rozpočtu Obce Senička

Žádost

Veřejnoprávní smlouva

Vyúčtování

Ověřování listin a podpisů

Ověření listiny či podpisu je možné na Obecním úřadě v Seničce v úřední dny, tj. v po a ve středu od 8.00 do 17.00 hod. V případě ověření podpisu občanský průkaz s sebou. Správní poplatek za ověření jedné strany či podpisu je 30 Kč.

 

12. 12. Simona

Zítra: Lucie

Termíny svozu komunálního odpadu 2017

   Svoz 2017 

Zasílání zpráv prostřednictvím e-mailu

Informujeme občany obce Senička, že mají možnost nechat si zasílat veškerá hlášení místního rozhlasu do osobní e-mailové schránky. Stačí kliknout v horní liště na "Aktuality" a na odkaz "Chcete příjmat akutální zprávy?" a vyplnit e-mailovou adresu.

Aktuality

KULTURNÍ AKCE V OKOLÍ SLEDUJTE NA:

http://regionhana.cz/cs/kalendar-akci/

http://www.edb.cz/List.aspx?L=CZ&Region=OL&Popis=firmy-Olomouc

http://senicka.cz/index.php?nid=8552&lid=CZ&oid=1696873

http://geosense.cz/geoportal/senicka/

megafon-dlouhy[1].jpg